چگونگی انجام نظافت در دوران بارداری
نوشته شده توسط : امیری

بسیاری از خانم ها، همواره به پاکی و تمیزی خانه و محل کار خود بسیار اهمیت می دهند و هیچوقت نمی توانند محیط زندگی خود را آلوده و نامنظم ببینند.

 ره پاکان

 

 

 

نظافت در بارداری

بسیاری از خانم ها، همواره به پاکی و تمیزی خانه و محل کار خود بسیار اهمیت می دهند و هیچوقت نمی توانند محیط زندگی خود را آلوده و نامنظم ببینند.

این امر در یک زمان خاص برای خانم ها به چالشی بزرگ تبدیل می شود و این زمان ، دوران بارداری می باشد.

اغلب افراد جامعه بر این باورند که کارکردن برای خانم های باردار بسیار مضر وخطر آفرین می باشد.

در حالی که جدیدترین تحقیقات  متخصصین مامائی و زنان نشان ازاین  باور دارد که  برای زنان  باردار، کار منزل نه تنها مضرنمیباشد بلکه  میتواند باعث عدم افزیش وزن بیش ازحد در دوران بارداری و بالا بردن میزان سلامتی و نشاط  مادر و جنین می گردد.

 برای اینکه انجام  نظافت برای خانم های  باردار کاملا بی خطر باشد می بایست پنج نکته مهم درهنگام  نظافت منزل  مورد توجه جدی  قرار بگیرد.

1- بلندکردن یا حول دادن اجسام سنگین

درعلم فیزیک ثابت گردیده است که برهرجسمی که نیرو وارد میشود آن جسم  نیز به همان اندازه و در خلاف جهت نیرو وارد میکند.

بنابراین خانم های باردار درهنگام بلندکردن یاحل دادن اجسام در هنگام بارداری باید بسیار مراقب و مواظب سلامتی خود وجنین باشند، رعایت نکردن این موضوع می تواند باعث خون ریزی و زایمان زودرس گردد.

توصیه میشود برای انجام این کار از کمک شخص دیگری استفاده نمائید یا از پرسنل شرکت خدماتی استفاده نمائید.

2- کارکردن روی چهارپایه یا نبردبان

تاجایی که میتوانید از چهارپایه و نردبان درهنگام بارداری برای نظافت منزل استفاده نفرمائید. زیرا همان طور که شنیده اید خطر در کمین است و با یک اشتباه و واژگونی خطرجدی مادروجنین را تهدید می کند توصیه میشود ازهمسرتان  یا از شرکت نظافتی برای کارهایی که درارتفاع هستند و نیاز به چهارپایه یا نردبان دارند استفاده نمائید.

3- استفاده از مواد شوینده شیمیایی

در دوران بارداری خانم ها بسیار به بوحساس می شوند. و اگر به این موضوع  توجه لازم را نکنند. باعث احساس حالت تهوع می گردد. این موضوع  می تواند به هم ریختن تغذیه مادر ،مشکلات فراوانی برای خود و جنین  بوجود آورد. مواد شوینده شیمیایی دراین دوران باید حدالامکان استفاده نگردد و به جای آن از مواد شوینده طبیعی مانند سرکه سفید وجوش شیرین استفاده گردد.

4- ایستادن طولانی مدت

برای شستن ظروف صندلی بگذارید وبنشینید یا درهنگام پختن غذا یا آماده کردن غذا بهتراست ازصندلی استفاده گردد.

درهنگام کارمنزل معمولا بیشتر وقت  ایستاده سپری می گردد.که این موضوع برای خانم های باردار بسیار مضر میباشد.

برای رفع خطردراین امر می بایست هر10دقیقه حداقل 1دقیقه نشسته واستراحت نمائید و یا اکثرکارها را نشسته انجام دهید.

و کارها را به چند مرحله تقسیم نمائید تا وقت برای استراحت پیدا کرده و تایم ایستاده کار کردن را بسیارکم نمائید.

5- استفاده از انواع تی

استفاده کردن از وسایل نظافت مانند طی نخی و تی حوله ای فشار زیادی به بدن وارد می کند که این فشار برای خانم های باردار خطر آفرین می باشد. استفاده طولانی و بدون استراحت ازاین وسایل اصلا توصیه نمی گردد.

همان طور که کار نکردن برای خانم های باردار مضر میباشد، کار سنگین کردن یا بهتر است بگوئیم رعایت نکردن اصول ایمنی وپزشکی نظافت نیز در دوران بارداری بسیار مضر می باشد.

 

ره پاکان

 

خانم های باردار که از دکتر خود دستور  استراحت مطلق دارند جهت نظافت منزل یا نظافت راه پله و محل کار از پرسنل شرکت خدماتی  استفاده نمایند تا از تمیزی و پاکی لذت ببرید. و هم دوران بارداری خود را باسلامتی به سر ببرید.

چگونه در دوران بارداری کارهای روزمره را انجام دهیم؟

1- خریدها را به همسرتان یا بستگان نزدیک بسپارید.تا ازفشار وزن و خستگی ناشی از آن جلوگیری کرده باشید.

2- در کارهایی که نیاز به استفاده از چهارپایه یا نردبان و یا جابه جایی اجسام دارد ، از همسرتان و بستگان و یا از پرسنل شرکت نظافتی استفاده نمائید.

3:به جای استفاده از مواد شوینده شیمیایی از موادشوینده طبیعی مانند سرکه وجوش شیرین استفاده نمائید. سعی کنید بیشتر کارهای منزل مانند شست وشوی ظروف تهیه غذا و...نشسته انجام دهید.

5- کارها را به بازده زمانی 10دقیقه ای تقسیم کنید وبرای هر10 دقیقه حداقل 1دقیقه استراحت درنظر بگیرید.

6- از مادر وخواهر وهمسرتان بخواهید مواد اولیه تهیه غذا را از قبل آماده کنند تا این کار آسانتر وسریع تر انجام شود.موادی مانند پیاز داغ، مواد آبپز شده یاسرخ شده و... در صورت آماده بودن فشار کمتری به خانم های باردار در هنگام پختن غذا می آورد.

7- نظافت منزل را در زمانی انجام دهید که همسر یابستگان نزدیک که دلسوز شما هستند حضور داشته باشند و کمک تان کنند.

8- انجام ورزش های مخصوص زمان بارداری وهمچنین کارمنزل بارعایت اصول ایمنی وپزشکی را در برنامه داشته باشید تا اضافه وزن بیش از حد و مشکلات ناشی از آن را پیدا نکنید.

جهت نظافت منزل در شمال تهران پیشنهاد می کنیم از پرسنل متخصص و با تجربه شرکت نظافتی ره پاکان استفاده نمائید تا دوران بارداری تان با حس آرامش توام شود و خاطراتی خوش برایتان بجا بماند. توجه داشته باشید که سلامت شما سلامت فرزندتان است. 

 





:: برچسب‌ها: نظافت منزل, نظافت راه پله, شرکت خدماتی, شرکت نظافتی, نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: